„Mam pięć paluszków u ręki lewej
i pięć paluszków u prawej.
Pięć to niedużo, ale wystarczy
do każdej pracy i do zabawy.”
Innowację pedagogiczną „Rączki pracują, czasu nie marnują” przedszkolaki realizują od września. Uczą się i bawią poprzez działania praktyczne i eksperymentowanie. Aktywny udział w zajęciach umożliwia korygowanie zaburzonych funkcji u dzieci, zwłaszcza sprawność motoryczną - usprawnianie precyzji ruchów dłoni i palców. Poprzez realizowane zajęcia wychowankowie rozwijają naturalną ciekawość i rozszerzają kompetencje ogólne takie jak : kreatywność, wiedza, umiejętności, mowa, uwarunkowania osobowościowe. Systematyczny udział w zajęciach pozwala na wzmacnianie poczucia własnej wartości i wycisza negatywne emocje. Przedszkolaki z radością uczestniczą w zajęciach i na miarę swoich możliwości wykonują zadania.
Opracowała: Iwona Tawrell