„Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

W ramach Innowacji Pedagogicznej „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji” w naszym Ośrodku organizowane są systematycznie zajęcia relaksacyjne dla uczniów.

Zajęcia terapeutyczne mają na celu kształtowanie umiejętności samoregulowania nastroju, wyciszania się, rozładowania napięć emocjonalnych oraz naukę prawidłowego oddychania, szczególnie w sytuacjach trudnych, stresujących. Ćwiczenia relaksacyjne opierają się na stymulacji polisensorycznej zmysłu węchu (olejki eteryczne), słuchu (muzykoterapia), wzroku (chromoterapia), dotyku (masaże sensoryczne) oraz zmysłu smaku. Do osiągnięcia stanu odprężenia wykorzystywane są również elementy relaksacji somatycznej (trening Jacobsona), relaksacji psychicznej (trening autogenny Schultza), bajki relaksacyjne.

Opracowały:

Renata Podkul

Marzena Lechwar

Czytaj więcej: „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

Eksperyment społeczny.

Eksperyment społeczny w ramach projektu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła. AAC-o mi powiesz? Promujemy komunikację alternatywną i wspomagającą wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Jaśle.

Przekraczanie strefy komfortu

W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych.  Jednym z naszych zadań było opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentu społecznego w Szkole Podstawowej nr 2 w jaśle imienia Marii Konopnickiej, do której chodzi część naszego zespołu.

W eksperymencie brali udział uczniowie naszej szkoły należący do szkolnego koła wolontariatu pod opieką pani Gabrieli D., przypadkowi uczniowie będący wówczas na przerwie, nasz zespół projektowy oraz uczniowie Ośrodka- Szklono Wychowawczego imienia Janusza Korczaka w Jaśle. W tym eksperymencie chcieliśmy zobaczyć jak zachowują się rówieśnicy względem dzieci z niepełnosprawnością, jak i czy chcą i potrafią się wzajemnie porozumiewać. Najpierw zapoznawaliśmy się z teorią eksperymenty społecznego, przygotowaliśmy plakaty, duże tablice z piktogramami, indywidualne tablice komunikacyjne oraz tablice na specjalistycznym sprzęcie: syntezatory mowy, tablety.  Doświadczenie odbyło się na głównym korytarzu naszej szkoły. Chcieliśmy zobaczyć, czy i jak uczniowie starali  się nawiązać ze sobą porozumienie, jak reagowali na nietypowe sytuacje i zachowania członków naszego zespołu. A przede wszystkim przekonać się, jak hasła: „integracja” i „tolerancja” sprawdzają się w szkolnej praktyce.

Czytaj więcej: Przekraczanie strefy komfortu

AAC i My- krok po kroku

W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych.  Podczas projektu: AAC-o mi powiesz?- jak ułatwić komunikację pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, a dziećmi w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych? zgłębiamy tajniki szeroko pojmowanej komunikacji.

Czytaj więcej: AAC i My- krok po kroku

"Walentynki"

? "I choć nikt mnie tego nie uczył, wiem, że na tym polega miłość. Jeśli jest prawdziwa, sprawia, że człowiek staje się kimś więcej, niż był, kimś więcej, niż wierzył, że może być."?

Veronica Roth

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszlosci

@LaboratoriaPrzyszlosci

Czytaj więcej: "Walentynki"

? WALENTYNKI 2023?

?"Jak się ludzie kochają, to wszystko jest możliwe."? Anna Dymna

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszlosci

@LaboratoriaPrzyszlosci

Ciasteczka walentykowe?

Zobaczcie jakie to proste!

 

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszłości

@LaboratoriaPrzyszłości

Zajęcia dogoterapii.

Mimo wielu obowiązków i atrakcji, mimo zaangażowania w Walentynki, Tłusty Czwartek i Bal Karnawałowy - nie zapominamy o czworonożnych przyjaciołach ? 
W tym tygodniu o zdrowe przekąski dla psa zadbała klasa 2 d Spdp. 
Podajemy przepis :
- rozgotowany ryż
- w pocie czoła starte jabłko
- zawzięcie tarta marchewka
- skrupulatnie posiekany brokuł
- mięsko - to podstawa
- idealne zapiekanie
- dużo serca i uśmiechu 
Porto dziękuje pięknie ❤️

Czytaj więcej: Zajęcia dogoterapii. 

Walentynki

14 lutego, jak co roku, odbyła się w naszej szkole zabawa walentynkowa. To okazja, aby przekazać życzenia lub obdarować drobnym upominkiem osoby, które darzymy sympatią. Walentynki mają wielu zwolenników - są symbolem miłości, dają uśmiech, szczęście, a także uczą nas okazywania pozytywnych uczuć. Nasi uczniowie chętnie wzięli udział w zabawach, którym towarzyszyło Walentynkowe Serduszko. Pomagało ono rozdawać „pocztę walentynkową” i lizaczki , co wszystkim sprawiało ogromną radość. Symboliczne kartki z życzeniami otrzymali wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy ośrodka. Walentynkowy czar mógłby trwać cały rok – przecież każdego dnia możemy przekazywać sobie dobre słowa.

Czytaj więcej: Walentynki

„Poznajemy pory roku z przyjacielem psem”

W ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy pory roku z przyjacielem psem” prowadzona jest dogoterapia dla wszystkich grup przedszkolnych. Podczas zajęć dzieci wielozmysłowo poznają charakterystyczne cechy aktualnej pory roku oraz zjawisk atmosferycznych.

Głównym założeniem tej innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci poprzez terapię kontaktową z udziałem psa terapeutycznego. Przedstawiona innowacja oddziałuje na : rozwijanie procesów orientacyjno – poznawczych, niwelowanie zaburzeń integracji sensorycznej, rozwijanie sfery społecznej i emocjonalnej, kształtowanie umiejętności komunikowania się oraz rozwój motoryki dużej i małej. Innowacja stanowi uzupełnienie programów edukacyjnych o terapię z udziałem psa terapeutycznego będącego źródłem bodźców naturalnych, czyli takich które nasz układ nerwowy ewolucyjnie nauczony jest rozpoznawać.

Treści edukacyjne podczas zajęć przedstawiane są w odniesieniu do aktualnej pory roku oraz sytuacji pogodowej. Dodatkowo każde spotkanie uzupełnione jest o zakres wiadomości dotyczących psa, elementy opieki nad psem, zabawy z psem.

Dogoterapia wykorzystywana w innowacji pozwala na zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w zajęcia, co wpływa na ich efektywność.

Czytaj więcej: „Poznajemy pory roku z przyjacielem psem”

Śniadanie daje moc.

 
 
Śniadanie daje moc- pod takim hasłem odbyly sie zajecia warsztatowe ,na których nasi uczniowie uczyli się przygotowywać pełnowartościowe posiłki. Świeży chleb ,wędlina i róznorodne warzywa to podstawowe składniki do wykonania pysznych kanapek.

Czytaj więcej: Śniadanie daje moc.

Laboratoria przyszłości

JAKOŚĆ POWIETRZA

Licznik odwiedzin

10278401
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
W zeszłym miesiącu
Wszystkie dni
4283
5903
24211
10194788
130125
216777
10278401

Your IP: 18.117.81.240
2024-04-18 17:19

Kalendarz

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ALEX