Szkolny Konkurs Recytatorski

Dnia 23 marca 2023 roku odbył się w naszym ośrodku Szkolny Konkurs Recytatorski. Wzięło w nim udział czternastu uczniów. Najmłodszym uczestnikiem był Jasiu Faber z naszego przedszkola. Wszyscy bardzo dobrze przygotowali się do występu prezentując wysoki poziom recytacji wierszy. Podczas konkursu przeprowadzono eliminaje do Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Szkół Specjalnych, który odbędzie się w maju. Wyłoniono czterech laureatów. Są to: Jan Faber (przedszkole), Jakub Leputa (szkoła podstawowa), Sylwia Pankiewicz i Karolina Bylinowska (SpdP). Wszystkim uczestnikom dziękujemy za włożony trud w opanowanie treści utworów, piękną recytację i eleganckie prezentowanie się na scenie. GRATULUJEMY!!!!
Dzień Kolorowej Skarpetki i Powitanie Wiosny ???
Dzięki gościnności Dyrekcji Szkoły Podstawowej w Kołaczycach,inicjatorce spotkania pani Ani i wszystkim którzy w wyjątkowy sposób nas przyjęli początek wiosny i Dzień Kolorowej Skarpetki był niezwykłym dniem dla nas wszystkich.Dziękujemy .♥️ Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości @LaboratoriaPrzyszłości
Dzień Kolorowej Skarpetki

Dzień Kolorowej Skarpetki w wiosennym klimacie w gościnnych progach Szkoły Podstawowej w Kołaczycach.Dziękujemy. ??️?? Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości @LaboratoriaPrzyszłości
Wycieczka do Etnocentrum w Krośnie

15 marca 2023r. klasy VIIa – VIIIa i Ipc SPdP uczestniczyły w wycieczce do Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej. Do Krosna uczniowie wspónie z opiekunami pojechali liniowym busem Kubusiem, ucząc się w ten sposób bezpiecznego zachowania w środkach komunikacji publicznej. W muzeum wzięli udział w warsztatch kulinarnych z Ciotką Fioną, współnie z nią przygotowali i ugotowali pyszne kluski: z serem oraz z kapustą i boczkiem. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie zbiorów muzealnych: śpiewalnie ludowych piosenk, gra na zabytkowych instrumentach, a także w edukacyjne gry interaktywne. Następnie uczestnicy wycieczki wysłuchali legendy o nieszczęśliwej miłości Anny i Stanisława. W sklepiku muzealnym uczniowie zakupili pamiątki robione ręcznie przez twórców ludowych.
Hipoterapia

„Jazda konna nie polega jedynie na zdobyciu technicznych umiejętności – to także styl życia .” (Wojciech Mickunas).
Konie to niesamowicie piękne, majestatyczne, dumne i tajemnicze zwierzęta. Od wieków towarzyszą człowiekowi. Pomagały w pracach polowych, woziły karoce, a w dawnej Polsce traktowano je nawet jak członków rodziny. Są symbolem wolności, gracji i siły.
W bieżącym roku szkolnym wychowankowie naszego Ośrodka biorą udział w zajęciach z hipoterapii organizowanych w Stadninie Koni Galicja w Bieździedzy. Hipoterapia jest jedną z form terapii, w której wykorzystuje się leczniczy wpływ kontaktu ze zwierzęciem – w tym przypadku koniem. Jej głównym celem jest przywracanie dzieciom i młodzieży sprawności fizycznej i psychicznej w możliwym do osiągnięcia zakresie. Zajęcia wpływają pozytywnie na sferę ruchową, psychiczną, emocjonalną,a także społeczną. Obecność konia oddziaływuje korzystnie na nastrój naszych uczniów, podnosi ich samoocenę oraz pomaga budować relacje międzyludzkie, a także na poziomie człowiek – zwierzę. Jazda konna niweluje napięcia mięśniowe i poprawia koordynację ruchową.. Przebywając w stadninie położonej malowniczo wśród pól i lasów wychowankowie mają możliwość obcowania z przyrodą obserwując zachodzące w niej zmiany związane z porami roku.
Jak młodzi jaślanie postrzegają osoby z niepełnosprawnością?
(wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród uczniów jasielskich szkół)
Zespół realizujący w ramach Giełdy GENialnych Pomysłów dla Jasła projekt społeczny pt. „Weź nie pytaj, weź się przytul …” przeprowadził w styczniu i lutym badanie ankietowe wśród młodzieży jasielskich szkół na temat postrzegania przez nią osób z niepełnosprawnością. Wyniki okazały się tak ciekawe, że postanowiliśmy się nimi podzielić z mieszkańcami Jasła.
W badaniu ankietowym wzięło udział 79 uczniów klas VI i VIII Szkoły Podstawowej nr 2, Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz II Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle.
Wyniki ankiety potwierdzają, że większość młodych jaślan dostrzega problemy osób z niepełnosprawnością, ankietowani maja kontakt z takimi osobami w szkole, na ulicy, w placówkach służby zdrowia, a 27% respondentów ma do czynienia z osobą z niepełnosprawnością w rodzinie.
75% młodych ludzi wykazuje akceptację oraz empatię wobec osób z niepełnosprawnością, zdecydowana większość deklaruje gotowość pomocy w codziennych sytuacjach życiowych.
Czytaj więcej: Jak młodzi jaślanie postrzegają osoby z niepełnosprawnością?
Warsztaty edukacyjne ,,Fantastyczny świat mrówek”

,,Choć są malutkie, lecz pracowite.
Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach.
Z drobnych igiełek budują pałac,
W którym ich tysiąc naraz zamieszka”.
Czytaj więcej: Warsztaty edukacyjne ,,Fantastyczny świat mrówek”
Weź nie pytaj, weź się przytul…

Zespół projektowy utworzony w ramach Giełdy Genialnych Pomysłów dla Jasła, w składzie: Tatiana , Artur, Daria, Sara, Zuzia i Karol postawił sobie za zadanie poznać i wejść w relację z rówieśnikami z różnoraką niepełnosprawnością. Pierwsze spotkania miały miejsce na przełomie listopada i grudnia ub. Początkowo trudno było nam nawiązać relacje, członkowie Zespołu czuli się nieswojo, nieco obco, mieli problem z rozpoczęciem rozmowy z rówieśnikami.
,,Spotkanie z bajką" ???

,,CZERWONY KAPTUREK" dla grup przedszkolnych w ramach zajęć otwartych.