"Walentynki"
? "I choć nikt mnie tego nie uczył, wiem, że na tym polega miłość. Jeśli jest prawdziwa, sprawia, że człowiek staje się kimś więcej, niż był, kimś więcej, niż wierzył, że może być."?
Veronica Roth
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
? WALENTYNKI 2023?
?"Jak się ludzie kochają, to wszystko jest możliwe."? Anna Dymna
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
Ciasteczka walentykowe?
Zobaczcie jakie to proste!
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszłości
@LaboratoriaPrzyszłości
Zajęcia dogoterapii.
Walentynki
14 lutego, jak co roku, odbyła się w naszej szkole zabawa walentynkowa. To okazja, aby przekazać życzenia lub obdarować drobnym upominkiem osoby, które darzymy sympatią. Walentynki mają wielu zwolenników - są symbolem miłości, dają uśmiech, szczęście, a także uczą nas okazywania pozytywnych uczuć. Nasi uczniowie chętnie wzięli udział w zabawach, którym towarzyszyło Walentynkowe Serduszko. Pomagało ono rozdawać „pocztę walentynkową” i lizaczki , co wszystkim sprawiało ogromną radość. Symboliczne kartki z życzeniami otrzymali wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy ośrodka. Walentynkowy czar mógłby trwać cały rok – przecież każdego dnia możemy przekazywać sobie dobre słowa.
„Poznajemy pory roku z przyjacielem psem”
W ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy pory roku z przyjacielem psem” prowadzona jest dogoterapia dla wszystkich grup przedszkolnych. Podczas zajęć dzieci wielozmysłowo poznają charakterystyczne cechy aktualnej pory roku oraz zjawisk atmosferycznych.
Głównym założeniem tej innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci poprzez terapię kontaktową z udziałem psa terapeutycznego. Przedstawiona innowacja oddziałuje na : rozwijanie procesów orientacyjno – poznawczych, niwelowanie zaburzeń integracji sensorycznej, rozwijanie sfery społecznej i emocjonalnej, kształtowanie umiejętności komunikowania się oraz rozwój motoryki dużej i małej. Innowacja stanowi uzupełnienie programów edukacyjnych o terapię z udziałem psa terapeutycznego będącego źródłem bodźców naturalnych, czyli takich które nasz układ nerwowy ewolucyjnie nauczony jest rozpoznawać.
Treści edukacyjne podczas zajęć przedstawiane są w odniesieniu do aktualnej pory roku oraz sytuacji pogodowej. Dodatkowo każde spotkanie uzupełnione jest o zakres wiadomości dotyczących psa, elementy opieki nad psem, zabawy z psem.
Dogoterapia wykorzystywana w innowacji pozwala na zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w zajęcia, co wpływa na ich efektywność.
Śniadanie daje moc.
Dzień puzzli układanek i łamigłówek.
Spotkały się cztery puzzle, każdy ma pomysły różne. Jeden chce układać kwiatki, drugi domki, wiejskie chatki. Trzeci autka i motory, czwarty kolejowe tory. Moi drodzy, Wy bystrzaki, zawsze super przedszkolaki. Układajcie wciąż puzzelki, bo pożytek z tego wielki.
ŻYCZENIA NOWOROCZNE❄️
w ramach Innowacji Pedagogicznej ,,Zabawy przy dźwiękach muzyki"?
Dzień Makaronu
W dn. 10 stycznia br. odbyły się zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej „Dziwne i nietypowe dni kalendarzowe- święta kreatywności, odwagi i zabawy”.
W spotkaniu udział wzięli: przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej, a także uczestnicy zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Dzieci dowiedziały się, jak powstaje makaron, a następnie próbowały samodzielnie go zrobić. Rozwijały umiejętności manualne, precyzję ruchów dłoni i palców, koncentrację, uwagę i pamięć. Uczestnicy mieli okazję stymulować zmysły węchu i smaku kosztując różnorodne makarony z sosami: słodkim i słonym. Na zakończenie zajęć dzieci mogły przekonać się, że makaron może posłużyć do nietypowych zabaw sensorycznych.
Makaronowe zabawy sprawiły uczestnikom wiele radości i atrakcji, pozwoliły zapomnieć dzieciom o ich trudnościach i w przyjaznej atmosferze trenować obszary wymagające wsparcia.