Weź nie pytaj, weź się przytul…

Zespół projektowy utworzony w ramach Giełdy Genialnych Pomysłów dla Jasła, w składzie: Tatiana , Artur, Daria, Sara, Zuzia i Karol postawił sobie za zadanie poznać i wejść w relację z rówieśnikami z różnoraką niepełnosprawnością. Pierwsze spotkania miały miejsce na przełomie listopada i grudnia ub. Początkowo trudno było nam nawiązać relacje, członkowie Zespołu  czuli się nieswojo, nieco obco, mieli problem z rozpoczęciem rozmowy z rówieśnikami.

Czytaj więcej: Weź nie pytaj, weź się przytul…

„Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

W ramach Innowacji Pedagogicznej „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji” w naszym Ośrodku organizowane są systematycznie zajęcia relaksacyjne dla uczniów.

Zajęcia terapeutyczne mają na celu kształtowanie umiejętności samoregulowania nastroju, wyciszania się, rozładowania napięć emocjonalnych oraz naukę prawidłowego oddychania, szczególnie w sytuacjach trudnych, stresujących. Ćwiczenia relaksacyjne opierają się na stymulacji polisensorycznej zmysłu węchu (olejki eteryczne), słuchu (muzykoterapia), wzroku (chromoterapia), dotyku (masaże sensoryczne) oraz zmysłu smaku. Do osiągnięcia stanu odprężenia wykorzystywane są również elementy relaksacji somatycznej (trening Jacobsona), relaksacji psychicznej (trening autogenny Schultza), bajki relaksacyjne.

Opracowały:

Renata Podkul

Marzena Lechwar

Czytaj więcej: „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

Eksperyment społeczny.

Eksperyment społeczny w ramach projektu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła. AAC-o mi powiesz? Promujemy komunikację alternatywną i wspomagającą wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Jaśle.

Przekraczanie strefy komfortu

W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych.  Jednym z naszych zadań było opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentu społecznego w Szkole Podstawowej nr 2 w jaśle imienia Marii Konopnickiej, do której chodzi część naszego zespołu.

W eksperymencie brali udział uczniowie naszej szkoły należący do szkolnego koła wolontariatu pod opieką pani Gabrieli D., przypadkowi uczniowie będący wówczas na przerwie, nasz zespół projektowy oraz uczniowie Ośrodka- Szklono Wychowawczego imienia Janusza Korczaka w Jaśle. W tym eksperymencie chcieliśmy zobaczyć jak zachowują się rówieśnicy względem dzieci z niepełnosprawnością, jak i czy chcą i potrafią się wzajemnie porozumiewać. Najpierw zapoznawaliśmy się z teorią eksperymenty społecznego, przygotowaliśmy plakaty, duże tablice z piktogramami, indywidualne tablice komunikacyjne oraz tablice na specjalistycznym sprzęcie: syntezatory mowy, tablety.  Doświadczenie odbyło się na głównym korytarzu naszej szkoły. Chcieliśmy zobaczyć, czy i jak uczniowie starali  się nawiązać ze sobą porozumienie, jak reagowali na nietypowe sytuacje i zachowania członków naszego zespołu. A przede wszystkim przekonać się, jak hasła: „integracja” i „tolerancja” sprawdzają się w szkolnej praktyce.

Czytaj więcej: Przekraczanie strefy komfortu

AAC i My- krok po kroku

W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych.  Podczas projektu: AAC-o mi powiesz?- jak ułatwić komunikację pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, a dziećmi w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych? zgłębiamy tajniki szeroko pojmowanej komunikacji.

Czytaj więcej: AAC i My- krok po kroku

"Walentynki"

? "I choć nikt mnie tego nie uczył, wiem, że na tym polega miłość. Jeśli jest prawdziwa, sprawia, że człowiek staje się kimś więcej, niż był, kimś więcej, niż wierzył, że może być."?

Veronica Roth

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszlosci

@LaboratoriaPrzyszlosci

Czytaj więcej: "Walentynki"

? WALENTYNKI 2023?

?"Jak się ludzie kochają, to wszystko jest możliwe."? Anna Dymna

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszlosci

@LaboratoriaPrzyszlosci

Ciasteczka walentykowe?

Zobaczcie jakie to proste!

 

Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszłości

@LaboratoriaPrzyszłości

Zajęcia dogoterapii.

Mimo wielu obowiązków i atrakcji, mimo zaangażowania w Walentynki, Tłusty Czwartek i Bal Karnawałowy - nie zapominamy o czworonożnych przyjaciołach ? 
W tym tygodniu o zdrowe przekąski dla psa zadbała klasa 2 d Spdp. 
Podajemy przepis :
- rozgotowany ryż
- w pocie czoła starte jabłko
- zawzięcie tarta marchewka
- skrupulatnie posiekany brokuł
- mięsko - to podstawa
- idealne zapiekanie
- dużo serca i uśmiechu 
Porto dziękuje pięknie ❤️

Czytaj więcej: Zajęcia dogoterapii. 

Laboratoria przyszłości

JAKOŚĆ POWIETRZA

Licznik odwiedzin

10349318
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
W zeszłym miesiącu
Wszystkie dni
4252
5743
42014
10254190
201042
216777
10349318

Your IP: 3.138.204.208
2024-04-27 18:15

Kalendarz

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ALEX